diumenge, 22 de novembre del 2009

I...com aprenem?

Al llarg del temps diversos autors han anat estudiant la manera com els humans aprenem i a conseqüência han anat sortint les diferents teories de l'aprenentatge.

El Conductisme defensa que s'aprèn més quan donem una resposta a un estímul. Aprenem més quan l'estímul es repeteix i es reforça de manera positiva (amb un premi, per exemple)
Els autors conductistes que destacarem son Pavlov, Watson i Skinner.
El Cognitivisme diu que aprenem perquè posem en marxa una sèrie de processos mentals (la percepció, la memòria, la motivació) Per cognitiu entenem l'acte del coneixement en les seves accions de enmagatzemar, recuperar, reconèixer, comprendre i organitzar i fer servir la informació rebuda traves dels sentits.
A diferència del conductisme, en el cognitivisme és més important la motivació per aprendre que no pas el reforçament.
Exemples.
Conductisme:Posar un punt positiu per un bon comportament.
Posar un punt negatiu per un comportament no adequat.
Castigar sense jugar al pati.
Bona nota per una resposta adequada a classe.
Cognitivisme:Resolució de problemes de matemàtiques.
Fer exercicis de Comprensión Lectora.
Esquemes de Temes.
Fer una exposició d'un treball en grups a classe.
Pilar Burillo, Silvia Rubió, Olga Navarro

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada