diumenge, 22 de novembre del 2009

Hi ha més teories?

A partir d'aquestes teories han sorgit d'altres:

L'Aprenentatge sociocultural diu que aprenem quan ens relacionem am els altres i segons la societat en la qual estem aprendrem unes coses o unes altres. La interacció amb els pares facilita l'aprenentatge."L'únic bon ensenyament és aquell que s'avança al desevolupament" Vigotski.

L'Aprenentatge significatiu diu que l'alumne relaciona els seus coneixements previs amb els nous, i els dona coherencia respecte a les seves estructures cognitives.
Destacarem com autor a D. Ausubel.
L'Aprenentatge per descobriment diu que la persona ha de descobrir els conceptes i les seves relacions i els reordena per adaptar-los al seu sistema cognitiu. Destacarem a Bruner.

L'estructuralisme genètic diu que el nen té maneres de pensar específiques que el diferencien de l'adult. Destacarem com autor a Piaget.

El Processament de l'Informació diu que l'alumne aprèn quan rep informació, la processa i en treu un resultat.

El Constructivisme diu que s'apren construint sobre els coneixements previs. Es la teoria que barreja principis de les teories anteriors: socioculturals, genética, processament de la informació i aprenentatge significatiu.
I a l'era digital?
La tecnologia també té un efecte sobre la manera com vivim, com ens comuniquem i com aprenem.El Conectivisme manifesta que l'aprenentatge és el procés de conectar fonts d'informació. Els coneixments adquirits estan en transformació constant ja que es rep nova informació contínuament. Com que tenim accés a molta informació, és important saber diferenciar quina és rellevant i quina no.Destacarem l'autor George Siemens.
Exemple. El treball per projectes que consisteix en que a partir d'un tema els alumnes investiguen, busquen informació i desenvolupen el seu propi procés d'aprenentatge.
Pilar Burillo, Silvia Rubió, Olga Navarro

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada