dimecres, 25 de novembre del 2009

Com s'aprèn segons les teories conductista i cognitivista?


Segons la teoria conductista l'aprenentatge es dóna a partir del reforçament de la conducta que s'ha d'aprendre. Si a un alumne que ha de conèixer el nom de les comarques de Catalunya i les seves capitals el premiem amb amb un punt positiu cada vegada que sap la resposta, estem reforçant el seu aprenentatge.

La teoria cognitivista va més enllà i defensa que l'aprenentatge depèn de la consecució d'una sèrie d'etapes en la que es va assimilant la nova informació. Factors com la motivació, la resolució de problemes, l'adaptació al nou coneixement... fa que l'individu incorpori nous coneixements. Si en el cas de l'aprenentage de les comarques de Catalunya presentem a l'alumne material en el que partim del que ja sap: el seu municipi, la seva comarca, les comarques que l'envolten, si són d'interior, de muntanya o de litoral... i aportem nova informació, estem aplicant la teoria cognitivista.

El Jclic és un clar exemple de com les puntuacions reforçen l'aprenentatge i l'interès de l'alumne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada